• a
  • a
  • a
U bent hier:  ›   ›  Reparaties
Volg ons op

Reparaties

In iedere woning gaat wel eens iets kapot. Voor melding van alle reparaties kunt u bij Woonstichting Vryleve terecht. Sommige zijn voor uw eigen rekening. In artikel 10 van de Algemene Huurvoorwaarden kunt u zien welk onderhouds- en reparatiewerk voor rekening van de huurder is.  Bent u lid van het Servicefonds Huurders- onderhoud?  Dan neemt Vryleve veel van het dagelijks huurdersonderhoud over.

Reparatieverzoek indienen

Wilt u een reparatieverzoek indienen voor onze of uw eigen rekening?

Dat kan via het digitale reparatieverzoek, persoonlijk aan onze woonservicebalie, of telefonisch op (0316) 54 37 41.

Bij de melding kunt u meteen aangeven wanneer u thuis bent. Direct een afspraak maken, kan natuurlijk ook. Indien de reparatie voor uw eigen rekening is, ontvangt u na het werk een factuur. Het probleem wordt verholpen door een van onze woonservicemedewerkers of door een bedrijf in opdracht van Vryleve.

Dringend onderhoud

Heeft u grote lekkage, glasschade of storing in de elektravoorziening? Kan de reparatie niet wachten en is ons kantoor gesloten? Dan kunt u bellen met ons algemene telefoonnummer (0316) 54 37 41. U krijgt dan een  telefonist(e) aan de lijn die u direct doorverbindt met het bedrijf dat deze reparaties voor ons uitvoert.

Heeft u storing in de centrale verwarmingsinstallatie? Neem dan contact op met Geas Energiewacht op telefoonnummer 0314-200047. U maakt direct met Geas een afspraak.
 

Servicefonds huurdersonderhoud

Voor mensen die niet zo handig zijn of geen tijd hebben voor het dagelijks onderhoud in huis, is het servicefonds opgericht. Voor € 4,06 per maand (prijspeil 2016) bent u ervan verzekerd dat ook kleine klussen in uw woning goed worden uitgevoerd. Bijvoorbeeld:

  • het vervangen van deurkrukken
  • het repareren van de closetpot en de stortbak
  • de reparatie en de vervanging van kranen
  • het vervangen van deurtjes en handgrepen van het aanrechtblok
  • het vervangen van de wastafelsifon
  • het vervangen van kapotte stopcontacten 
  • het ontstoppen van de riolering binnen de woning

In de brochure Servicefonds Huurdersonderhoud kunt u exact nalezen welke reparaties vanuit het Servicefonds uitgevoerd worden.

Lid worden van het Servicefonds?

Bent u huurder van Vryleve en wilt u lid worden van het Servicefonds, bel dan tijdens kantooruren (0316) 54 37 41. Nieuwe huurders bieden we bij ondertekening van de huurovereenkomst aan lid van het Servicefonds te worden.

Sleutels bijmaken

Bij de oplevering van de woning aan u ontvangt u doorgaans 3 sleutels per slot. Heeft u meer sleutels nodig dan kunt u deze laten bijmaken. Hoe werkt dat?

In een appartementengebouw geldt vaak een sleutelplan. Alle sloten en sleutels zijn uniek, genummerd en hebben een certificaat. Bewoners kunnen met 1 sleutel dan zowel de hoofddeur als de eigen voordeur openen. Bij de buurman geldt dit ook, hij kan uiteraard met zijn sleutel niet uw voordeur openen. Wilt u een sleutel laten bijmaken? Bel of mail met Vryleve en geef het nummer van de sleutel door. Wij bestellen dan een sleutel voor u. Uw kosten zijn € 15,00 per sleutel.

Woont u in een tussen- of hoekwoning, dan kunt u zelf sleutels laten bijmaken bij een sleutelmaker (vaak is dit ook een schoenmaker). Wilt u het slot laten vervangen, volledig of alleen de cilinder? U kunt en mag dit zelf (laten) doen. Geeft u Vryleve opdracht dit voor u te doen, dan brengen wij u kosten in rekening. Kosten zijn afhankelijk van de gebruikte materialen - aantal sloten of cilinders - en het arbeidsloon en komt gemiddeld uit op rond de € 65,00. Vraag vooraf wat de kosten in uw geval bij benadering zijn.

Spreek ons aan op doen wat we zeggen.
En op zeggen wat we doen!