• a
  • a
  • a
U bent hier:  ›   ›  Reparaties
Volg ons op

Reparaties

In iedere woning gaat wel eens iets kapot. Voor melding van reparaties kunt u bij Woonstichting Vryleve terecht. Sommige reparaties zijn voor uw eigen rekening. In het boekje Servicefonds Huurdersonderhoud kunt u zien welke reparaties voor rekening van Vryleve en welke voor uw eigen rekening zijn.  Bent u lid van het Servicefonds Huurdersonderhoud?  Dan neemt Vryleve veel van het dagelijks huurdersonderhoud over.

Reparaties melden

U doet uw reparatieverzoek bij voorkeur online. Dit kan 24 uur per dag, ook buiten kantooruren.

Tijdens kantooruren, maandag tot en met donderdag tussen 8.00 uur en 17.00 uur, kunt u uw reparatieverzoek telefonisch melden op (0316) 54 37 41. Als u uw reparatie persoonlijk wilt melden bij ons op kantoor kan dat op dinsdag en donderdag van 10.00 uur tot 16.00 uur en andere dagen op afspraak.

Spoedreparaties meldt u telefonisch op (0316) 54 37 41, ook buiten kantooruren. Het gaat in dat geval om reparaties die geen uitstel dulden, zoals grote lekkages, een kapotte gasleiding, breuk van buitenglas of storing in de elektravoorziening. Buiten kantooruren krijgt u een telefonist(e) aan de lijn die u direct doorverbindt met het bedrijf dat de spoedreparatie voor ons uitvoert.

Doet de verwarming het niet? Neem dan contact op met Geas Energiewacht op telefoonnummer 053-852 85 00. U maakt met Geas een afspraak voor het verhelpen van de storing. Woont u in een appartement aan de Europakade, Polweg, Berkhaag of Schoolstraat dan kunt u contact opnemen met Duurzaam Opgewekt op telefoonnummer (085) 400 40 40.

Vanwege het coronavirus, voeren wij alleen reparaties uit in uw woning, als:

  • u, of uw huisgenoten, geen corona gerelateerde klachten heeft (hoesten, keelpijn, koorts);

  • u de plek van reparatie goed bereikbaar heeft gemaakt;

  • u ons toegang geeft tot uw woning;

Heeft u een reparatie afspraak gepland en krijgt u (of uw huisgenoten) alsnog coronaklachten? Bel ons dan om de afspraak te verzetten.

Voor eigen rekening

Als de reparatie voor uw eigen rekening is, ontvangt u na afronding van het werk een factuur. Het probleem wordt verholpen door een van onze vaklieden of door een bedrijf in opdracht van Vryleve.

Heeft u een verstopping in huis?

Neemt u dan zelf direct contact op met Te Kloeze Riooltechniek. Zij zijn op werkdagen bereikbaar van 7.00 uur tot 17.00 uur via telefoonnummer 0315-330375. Binnen 24 uur of de volgende werkdag is Te Kloeze bij u voor het verhelpen van de storing. U kunt Te Kloeze bellen voor:

- verstopping in de afvoer van uw toilet, gootsteen, wastafel, douche of afvoer wasmachine;

- verstopping van een regenpijp;

Voor urgente storingen kunt u hetzelfde telefoonnummer bellen, 24 uur per dag, 7 dagen per week. U wordt dan doorverbonden met een storingsmonteur. Een storing is urgent als er nergens meer afvoerwater weg kan in huis. Of als uw enige toilet in huis is verstopt. Of als er een gevaar is voor veiligheid, gezondheid en milieu.

Servicefonds Huurdersonderhoud

Vryleve biedt u de mogelijkheid voor € 4,17 per maand (prijspeil 2021) lid te worden van het Servicefonds Huurdersonderhoud.  Bent u lid, dan nemen wij veel kleine reparaties van u over. Wij voeren deze na uw melding uit. Bijvoorbeeld:

  • het vastdraaien van deurkrukken, een losgeraakte toiletpot of stortbak
  • het vastzetten van kranen en vervangen van het kraanleertje
  • het bijstellen van deurtjes van het aanrechtblok en vastzetten van handgrepen
  • het schoonmaken van dakgoten
  • het bijvullen en ontluchten van de cv-installatie 
  • het ontstoppen van de riolering binnen de woning
In het boekje Servicefonds Huurdersonderhoud kunt u exact nalezen welke reparaties vanuit het Servicefonds uitgevoerd worden.

Lid worden van het Servicefonds en het Glasfonds?

Bent u huurder van Vryleve en wilt u lid worden van het Servicefonds, bel dan tijdens kantooruren (0316) 54 37 41. Nieuwe huurders bieden we bij ondertekening van de huurovereenkomst aan lid van het Servicefonds te worden. Daarnaast bieden wij huurders aan lid te worden van ons Glasfonds voor € 1,22 per maand (prijspeil 2021). Bent u lid, dan vervangen wij zowel buiten als binnen ramen met glasbreuk vanuit het Glasfonds.

Sleutels bijmaken

Bij de oplevering van de woning aan u ontvangt u doorgaans 3 sleutels per slot. Heeft u meer sleutels nodig dan kunt u deze laten bijmaken. Hoe werkt dat?

In een appartementengebouw geldt vaak een sleutelplan. Alle sloten en sleutels zijn uniek, genummerd en hebben een certificaat. Bel of mail met Vryleve en geef het nummer van de sleutel door. Wij bestellen dan een sleutel voor u. Uw kosten zijn € 25,00 (prijspeil 2021) per sleutel.

Woont u in een tussen- of hoekwoning, dan kunt u zelf sleutels laten bijmaken bij een sleutelmaker (vaak is dit ook een schoenmaker). Wilt u het slot laten vervangen, volledig of alleen de cilinder? U kunt en mag dit zelf (laten) doen. Geeft u Vryleve opdracht dit voor u te doen, dan brengen wij u kosten in rekening. Kosten zijn afhankelijk van de gebruikte materialen - aantal sloten of cilinders - en het arbeidsloon en komt gemiddeld uit op rond de € 85,00. Vraag vooraf wat de kosten in uw geval bij benadering zijn.

Spreek ons aan op doen wat we zeggen.
En op zeggen wat we doen!