• a
  • a
  • a
U bent hier:  ›   ›  Reparaties
Volg ons op

Reparaties

In iedere woning gaat wel eens iets kapot. Voor melding van alle reparaties kunt u bij Woonstichting Vryleve terecht. Sommige reparaties zijn voor uw eigen rekening. In artikel 10 van de Algemene Huurvoorwaarden - behorend bij de huurovereenkomst - kunt u zien welk onderhouds- en reparatiewerk voor rekening van de huurder is. Bent u lid van het Servicefonds Huurdersonderhoud?  Dan neemt Vryleve veel van het dagelijks huurdersonderhoud over.

Reparaties melden

U doet uw reparatieverzoek bij voorkeur online. Dit kan 24 uur per dag, ook buiten kantooruren.

Tijdens kantooruren, maandag tot en met donderdag tussen 8.00 uur en 17.00 uur, kunt u uw reparatieverzoek persoonlijk doen aan onze woonservicebalie, of telefonisch melden op (0316) 54 37 41.

Bij elke melding - dus ook online via Mijn Vryleve - kunt u een afspraak maken.

Spoedreparaties meldt u telefonisch op (0316) 54 37 41, ook buiten kantooruren. Het gaat in dat geval om reparaties die geen uitstel dulden, zoals grote lekkages, een kapotte gasleiding, breuk van buitenglas of storing in de elektravoorziening. Buiten kantooruren krijgt u een telefonist(e) aan de lijn die u direct doorverbindt met het bedrijf dat de spoedreparatie voor ons uitvoert.

Heeft u storing in de centrale verwarmingsinstallatie? Neem dan contact op met Geas Energiewacht op telefoonnummer 053-852 85 00. U maakt met Geas een afspraak voor het verhelpen van de storing.

Voor eigen rekening

Als de reparatie voor uw eigen rekening is, ontvangt u na afronding van het werk een factuur. Het probleem wordt verholpen door een van onze vaklieden of door een bedrijf in opdracht van Vryleve.

Servicefonds huurdersonderhoud

Voor mensen die niet zo handig zijn of geen tijd hebben voor het dagelijks onderhoud in huis, is het servicefonds opgericht. Voor € 4,06 per maand (prijspeil 2018) bent u ervan verzekerd dat ook kleine klussen in uw woning goed worden uitgevoerd. Bijvoorbeeld:

  • het vastdraaien van deurkrukken, een losgeraakte toiletpot of stortbak
  • het vastzetten van kranen en vervangen van het kraanleertje
  • het bijstellen van deurtjes van het aanrechtblok en vastzetten van handgrepen
  • het schoonmaken van dakgoten
  • het bijvullen en ontluchten van de cv-installatie 
  • het ontstoppen van de riolering binnen de woning

In de folder Servicefonds Huurdersonderhoud kunt u exact nalezen welke reparaties vanuit het Servicefonds uitgevoerd worden.

Lid worden van het Servicefonds?

Bent u huurder van Vryleve en wilt u lid worden van het Servicefonds, bel dan tijdens kantooruren (0316) 54 37 41. Nieuwe huurders bieden we bij ondertekening van de huurovereenkomst aan lid van het Servicefonds te worden.

Sleutels bijmaken

Bij de oplevering van de woning aan u ontvangt u doorgaans 3 sleutels per slot. Heeft u meer sleutels nodig dan kunt u deze laten bijmaken. Hoe werkt dat?

In een appartementengebouw geldt vaak een sleutelplan. Alle sloten en sleutels zijn uniek, genummerd en hebben een certificaat. Bewoners kunnen met 1 sleutel dan zowel de hoofddeur als de eigen voordeur openen. Bij de buurman geldt dit ook, hij kan uiteraard met zijn sleutel niet uw voordeur openen. Wilt u een sleutel laten bijmaken? Bel of mail met Vryleve en geef het nummer van de sleutel door. Wij bestellen dan een sleutel voor u. Uw kosten zijn € 15,00 per sleutel.

Woont u in een tussen- of hoekwoning, dan kunt u zelf sleutels laten bijmaken bij een sleutelmaker (vaak is dit ook een schoenmaker). Wilt u het slot laten vervangen, volledig of alleen de cilinder? U kunt en mag dit zelf (laten) doen. Geeft u Vryleve opdracht dit voor u te doen, dan brengen wij u kosten in rekening. Kosten zijn afhankelijk van de gebruikte materialen - aantal sloten of cilinders - en het arbeidsloon en komt gemiddeld uit op rond de € 65,00. Vraag vooraf wat de kosten in uw geval bij benadering zijn.

Spreek ons aan op doen wat we zeggen.
En op zeggen wat we doen!